-
Jolly Roger: Piracka Gra o Łupach i Buntach
Wysyłka w ciągu | 48 godzin |
Cena przesyłki | 15 |
Dostępność | 1 szt. |
Zamówienie telefoniczne: 531717999
Bunt na pokładzie!
Ahoj, kapitanie! Twoja załoga jest już gotowa na kolejną wyprawę, aby zgarnąć więcej łupów. Jednak kiedy rum zacznie szumieć w głowach, a w kieszeniach zacznie brakować złota, do głosu mogą dojść buntownicy… Czy uda Ci się utrzymać swoją pozycję i doprowadzić statek do Wyspy skarbów?
Kurs na złoto
W grze Jolly Roger od 4 do 10 graczy wcieli się w role załogi statku pirackiego. Na początku gry gracze losowo wybierają kapitana, który będzie dowodził kolejnymi wyprawami. Wybiera on spośród pozostałych graczy kwatermistrza: swojego wiernego pomocnika, który wyręczy zapracowanego kapitana w takich czynnościach jak rozdzielanie zdobytych łupów czy wymierzanie kar. Jeśli nie sprawdzi się w swojej funkcji, nic straconego - na początku kolejnej tury kapitan może zwolnić obecnego kwatermistrza i wybrać na jego miejsce nowego.
W każdej turze kapitan wybiera cel wyprawy. Fort, Statek kupiecki oraz Przystań pozwalają graczom na zdobycie cennych łupów (oprócz złota mogą to być klejnoty, zakładniczki czy rum). Każdy gracz może dołożyć ze swojej ręki do wspólnej puli karty Załogi, powiększając tym samym grono piratów, którzy spróbują dopłynąć do celu.
Cel – pal!
Piractwo nie jest jednak lekkim kawałkiem chleba: nie wystarczy po prostu napaść na jakieś miejsce, trzeba posiadać jeszcze wystarczające umiejętności.
W grze Jolly Roger na każdej karcie celu podana jest wymagana wartość nawigacji, ostrzału oraz walki wręcz – jest to suma wartości umiejętności wszystkich kart Załogi, które zostały wyłożone w danej turze. Gracze widzą jednak tylko rewers karty, gdzie pod każdą umiejętnością podany jest tylko szacunkowy zakres (np. ostrzał 3-6 oznacza, że wartość ostrzału na drugiej stronie karty jest liczbą między 3 a 6) i muszą zdecydować, czy chcą ryzykować. Jeśli ich załoga okaże się za słaba - z bogactwa nici!
Obalić kapitana!
Gracze mogą w każdej chwili wywołać na pokładzie statku bunt, aby obalić kapitana i przejąć ster . W tym celu Pierwszy buntownik (czyli gracz, który wszczął bunt) nawołuje pozostałych graczy, aby opowiedzieli się po jego stronie lub po stronie kapitana. Zagrywając karty załogi o różnej wartości, gracze starają się zagwarantować swojemu faworytowi jak największe poparcie. Jeśli kapitan przegra, Pierwszy buntownik zostaje nowym kapitanem.
Nie ufaj nikomu
Celem gry jest zdobycie jak największej ilości złota. Nie jest to jednak łatwe zadanie: choć zdobywamy je wspólnymi siłami, wcale nie oznacza to, że nasi wspólnicy nie okradną nas pod osłoną nocy. Dlatego najbezpieczniej jest zakopywać swoje łupy na Wyspie Skarbów - tylko gruba warstwa ziemi może uchronić wasze bogactwa przed chciwym okiem innych piratów.
Arrrrr!
Los morskiego rozbójnika jest bardzo zmienny: w jednej chwili jesteś kapitanem, w drugiej zostajesz z niczym i szorujesz pokład. Czy uda Ci się zostać najbogatszym piratem i zapewnić sobie spokojną przyszłość? Przekonasz się dzięki humorystycznej, karcianej grze negocjacyjnej Jolly Roger!
Liczba graczy: | 4 - 10 osób |
Wiek: | od 12 lat |
Czas gry: | ok. 30 minut |